Voorstellingen

Toneelvereniging UDI Stadskanaal - Sinds 1918

2017   De Bemoeial

Mevrouw Piper, schoonmaakster van een kantoor,  ontdekt het lijk van een man en  waarschuwt de politie. Als de sjagerijnige commissaris Melanie Baxter arriveert is het lijk echter verdwenen. Dat is niet bevorderlijk voor haar humeur, want ze lag met een zware verkoudheid in bed.

2016   Vals Bloed

Zal Amber 'het' ooit begrijpen? Dat is de vraag die Paula Montero zich voortdurend stelt. Na de dood van haar man is huize Montero niet alleen in rouw gedompeld, maar ook in grote chaos. Eén ding is zeker: Niets is was het lijkt in deze cominatie van thriller, klucht en drama.

2015   Een rits te ver

Een rits te ver draait om campingeigenaar Harry Vermeulen die wordt geconfronteerd met een grote controle door de gemeente op de veiligheid en hygiëne van zijn camping. Hij zet alles in het werk om de camping tip top in orde te maken voordat de inspecteur zal arriveren. Maar ja, wie is de inspecteur?

2014   Boeing, Boeing

Boeing, Boeing gaat over Bernard die een relatie onderhoudt met drie stewardessen, die steeds op schema langskomen. Wanneer Bernhard zijn wat sullige vriend betrekt in het verhaal, gaat het helemaal mis. Voeg daar nog een botte huishoudster aan toe en de hilariteit is compleet.

2013   Nee schat, nu niet

Het verhaal speelt zich dit keer af in een bonthandel waar de eigenaar er een losbandig leven op na houdt. Hij brengt zichzelf door zijn overspel en leugens zo in het nauw dat zijn assistent zich in allerhande bochten moet wringen om iedereen tevreden te houden.

2012   Hotel op stelten

Het Tweede Kamerlid Victor Weusink logeert met zijn vrouw Emma in het Kurhaus. Door Emma naar een modeshow te sturen en zijn secretaris Bram een extra suite te laten reserveren, denkt Victor de handen vrij te hebben voor een avontuurtje met Sonja…

2010   Het is hier fantastisch

Johanna van der Laak, een stevige drinker, verhuurt in een Portugees dorpje een luxe villa aan het echtpaar Eva en Leslie Smit. Al snel blijkt dat zij niet getrouwd zijn, maar dat Leslie in dienst is bij Eva’s man Sieb.

2009   Drie maal twee is zes teveel

Geert en Philip runnen al vele jaren met wisselend succes een uitgeverij. Op persoonlijk vlak verschillen de heren nogal, de één kan zijn ogen niet van het vrouwelijk schoon afhouden en heeft nogal eens een scharrel, terwijl de ander zweert bij beige behang en eikenhouten lambrisering.

2008   Tel uit je winst

De kantoorbediende Harrie Vermeulen komt op zijn verjaardag thuis met het verkeerde koffertje. In plaats van zijn agenda, kantoorspullen en zijn boterham met kaas/tomaat, zit er €2.755.000 ,- in het koffertje. Wanneer de eigenaar van het 'verwisselde' koffertje dood uit de Maas wordt gevist ontwikkelen zich de meest vreemde  gebeurtenissen.

2007   De minister wil ook wel eens wat

Het verhaal begint wanneer de Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken niet komt opdagen bij de burgerlijke stand waar ze zal gaan trouwen met de Secretaris van de Minister van Buitenlandse zaken.

2006   Ik wil Mjoessof spreken

Kameraad Zaitsjef, ambtenaar, heeft dringend de handtekening nodig van kameraad Mjoessof voor de levering van verf. Mjoessof zit echter in het rusthuis ‘De Zonnebloemen’ voor een rustdag en mag niet gestoord worden. Maar daar weet Zaitsjef wel wat op te vinden.

2005   Ik ben geheel de uwe meneer Visser

Bea is een oude vrijgezel die haar dagen breiend doorbrengt. Ze woont bij haar broer en diens echtgenote Ine. De aanwezigheid van Bea is Ine een doorn in het oog en ze onderneemt alles om haar uit huis te krijgen. Dan ontmoet Bea  Guus tijdens een concert.

2004   De Italiaanse  meesterhand

Op het landhuis van de familie Tomb, wacht men vol spanning op de opening van het testament van wijlen vader Tomb, die met Spartaanse hand de huishouding heeft geregeerd. Ondanks dit, wisten de kinderen ieder op eigen wijze hun hobby uit te voeren.

2003   De kat op het spek

Davin Abott, woont samen met zijn vrouw Kate op een klein huurflatje, die constant in onmin leeft met zijn Schotse, opvliegende huisbazin Macwimble. Zijn ongedurig karakter blijkt uit de steeds wisselende hobby’s die hij er op na houdt.

2002   Dag mevrouw Puffin

De familie Daalhoven is druk bezig met de voorbereidingen voor het huwelijk van Jacqueline  en Victor. Na het huwelijk zal een fusie plaatsvinden tussen twee bedrijven, maar dan doet mevrouw Puffin doet haar intrede.

2001   Zo'n klein stukje grond

Kleermaker Tom Anreep en zijn vrouw Gerda zitten er financieel krap bij, hoewel zij elk een stuk grond bezitten. Op het waardevolle stuk grond van Tom aast de gemeente in de persoon van Moesker met behulp van notaris Schonewille.

2000   Een beeld van een man

Een extravagante barones en een verstrooide baron wonen op een klein landgoed.  De barones is   zeer  kunstminnend en koopt alles wat met Napoleon te maken heeft. Vandaag wordt het levensgrote beeld van haar idool geleverd, maar hoe gaat het personeel daar mee om?